6 Aralık 2009 Pazar

Mihenk Taşı

En azından kendime itiraf edebilmenin zamanı çoktan geldi. İyileşmenin adımlarından ilki değil midir zaten yüzleşebilmek? Kolay olandır üzerine ölü toprağı serip hiç yaşanmamış muamelesi yapmak. Muhatabını bulmalı bütün düşünce eylemlerim. Benim düşüncelerimin muhatabı sensin.

Cennetin nur dolu ışıkları senin göz bebeklerinden feyzalırdı. Göz bebeklerinin baktığı yerler yaratılmış oldukları için secdeye yatardı dört mevsim. Aynı göz bebekleri kelimelerin seslendirilmelerini ve vurgularını anlamsız kılardı baktıkları sürece. Bakışlarında kaybolup kaybolup kendimi bulduğum sensin.

Düşüncelerindeki sadelikte coşmak, çocukluk günlerimde sonu gelmeyen sokak arası oyunlardan sonu gelmeyen zevkler almak gibiydi. Birazdan annemin balkondan beni eve çağıracak seslenişini duyacak olmamı umursamamaktı. Sırtım terden sırılsıklamdı , ellerim tozdan kapkara. Oyunlarımı paylaştığım sensin.

Bedeninin kıvrımlarında aylak aylak gezerken, perilerin huzur veren sıcacık kokuları sarmalardı her bir yanımı. Ben o kıvrımlarda kaybolmuş olmayı , bir daha asla yolumu bulamayacak olmayı dert etmeden, nereye gittiğimi bilmeden gitmeyi severdim. Seni hangi sınırın ardında bulacağım, bulduğumda sınır dışı edilip edilmeyeceğim hep bir belirsizlikti. Bilinmeyen topraklarım sensin.

Etrafımda hareket edişini izlemeyi severdim. Tanrı'nın baş yapıtını, seni, bir balerinin kibarlığı ile dans edercesine yürürken , uzanırken , eşlik ederken , hazırlanırken , giyinirken hatta söylenirken izlemek, zaten hayranı olunan birinin yeni performansını en ön sıradan canlı kanlı izleyerek bir kez daha hayran olmaktı. En sevdiğim gösteri sensin.

.....

İnsanoğlu bencilliği desturu olarak kabul etti edeli, mutsuzluk baş yaveri haline geldi. Ben sana karşı bencil davranamadım. Seni bekletmek , seni oyalamak , seni hayal kırıklığına uğratmak canımı en çok yakan şeylerdi. Sen , bitik bir beni hak etmeyecek kadar kıymetlisin. Sana kendimi sunmak, sana haksızlık olurdu.

.....

Süreçte beni şekillendiren şeylerin başında sen varsın. Geçmişinde canı yanmamış adam çiğdir. Hak ettiğin yerlerde olmanı gurur duyarak izliyorum. Seni geri çekemezdim.


(Devamı gelecek)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder